Prelungirea TVA de 9% în loc de 21% pentru achiziția locuințelor, până la 1 octombrie, a trecut de votul…

var ad = document.createElement(‘div’); ad.id = ‘AdSense’; Atribuie valoarea ‘AdSense’ proprietății className a variabilei ad.Citește șiVideo Ilie Bolojan, mesaj ferm după consultări: PNL e dispus...

var ad = document.createElement(‘div’);

ad.id = ‘AdSense’;

Atribuie valoarea ‘AdSense’ proprietății className a variabilei ad.

Citește șiVideo Ilie Bolojan, mesaj ferm după consultări: PNL e dispus să dea vot de instalare Guvernului, dar nu va intra la guvernare alături de PSD

ad.style.display = ‘block’;

Linia de cod asigură că proprietatea position a stilului elementului ad este setată la absolute.

ad.style.top = ‘-1px’;

Linia de cod ad.style.height = ‘1px’;

document.body.appendChild(ad); {„section”:”article”,”identity”:”3883771″,”url”:”https://www.digi24.ro/stiri/economie/prelungirea-tva-de-9-in-loc-de-21-pentru-achizitia-locuintelor-pana-la-1-octombrie-a-trecut-de-votul-final-al-parlamentului-3883771″,”fullCatPath”:”/stiri/economie”}

Camera Deputaților a votat, în calitate de for decizional, prelungirea TVA de 9% pentru cumpărarea locuințelor până la 1 octombrie. Legea merge la președintele Nicușor Dan pentru promulgare. 

The script pushes a function onto the googletag command queue, which then calls googletag.display with the ID div-gpt-ad-1534428397355-0.

Inițiativa care prevede întârzierea majorării TVA la 21% pentru locuințe a fost aprobată de Camera Deputaților cu 287 de voturi

„pentru”

, un vot împotriva și două abțineri.

Ce conține normele legale?

Proiectul extinde perioada în care persoanele fizice pot achiziționa o locuință la un TVA redus de 9%, valabil până la 1 octombrie 2026, atâta timp cât se respectă în ansamblu următoarele condiții.

a) locuința are o suprafață utilă de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodăreşti, şi o valoare, inclusiv a terenului pe care este construită, care nu depăşeşte suma de 600.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adăugată;

Scriptul introduce o funcție în coada googletag.cmd, iar această funcție solicită afișarea anunțului div-gpt-ad-1534428441003-0.

b) locuința în momentul livrării, care nu poate depăși data de 30 septembrie 2026, să poată fi locuită ca atare, conform condițiilor legale în vigoare la data încheierii actelor juridice între vii care au ca obiect plata în avans pentru achiziționarea unei astfel de locuințe.

c) nu a achiziționat o altă locuință cu cotă redusă de TVA începând cu 1 ianuarie 2023, conform informațiilor din „Registrul achizițiilor de locuințe cu cota redusă de TVA”, prevăzut de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

d) a semnat în termenul limită de 1 august 2025 o încheiere legală între vii, care prevede plata anticipată pentru achiziționarea unei astfel de locuințe.

Înainte ca Parlamentul să convoace sesiunea extraordinară, președintele Senatului Mircea Abrudean a declarat că propunerea susținută de liberali vizează prelungirea termenului de aplicare a cotei reduse de TVA până la 31 august. Astfel, persoanele care au semnat deja contracte vor fi protejate de blocajul administrativ cauzat de atacul cibernetic recent la Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI).

PSD și AUR au introdus, în mod independent, amendamente care solicitau prelungirea cotei reduse de TVA până la 1 octombrie. În timpul dezbaterilor din comisiile specializate, toate formațiunile au ajuns la un consens privind această variantă.

googletag.cmd.push( function() { googletag.display(„div-gpt-ad-1534428473535-0”); });

COMENTARII / 0